Koivunlehti-täti jäi vahtimaan kolmea nuorinta ja Nalle jäi seuraksi, kun me loput startattiin Voikkari ja käännettiin keula kohti Savon muata. Kummipoikanen täytti 4 vuotta tässä viikolla ja oli siis aihetta juhlaan.

Matkalla nappasin Ohtaansalmen sillalta kuvan, etusivulasista:

Vaahtopäitä näkyi olevan. Kyllä se vanha silta näyttikin kaposelta. Tuusnimen ohi ajettaessa olen aina halunnut kuvata tämän:

Nytpä sekin tuli tehtyä.

Riistaveden kohdalla piti vaihtaa paikkoja Hepun kanssa. Hällä kun on perheen pahin matkapahoinvointi. Heppu siis vaihtoi eteen ja minä keskiriviin ja Mökö jatkoi takana. Meikäläinenhän sippasi samantien. Nukuin Kuopion moottoritielle asti. Isäntä oli napannut tällä välin kamerasta vissiin sakot. Edellisellä Kuopion reissullahan se kamera välähti mulle, mutta sitä sakkoa ei sitten koskaan tullut.

Kummipojan kiinnostuksen kohteet:

Minä vein tuosta merkistä college-housut, eväsrasian, syvänlautasen ja mukin. Sitä on vähän tipahtanut kärryiltä noiden poikalelujen suhteen, sattuneista syistä.

Paluumatkalla bongasin tutulta pellolta joutsenet:

Syy, miksei otettu Nappua ja kaksosia mukaan : he ovat kaikki enemmän tai vähemmän kipeinä. Ittellekin on taas tulossa nuha. Kuukausi sitten olin viimeksi taudissa.