Aamusta jo ennen kymmentä iskettiin kaksoset autoon ja lähdettiin kohti Paraista. Matkalla kuvasin ravihevosen harjoituslenkiltä ja hienon patsaan:

Kaksoset rallattelivat istuimissaan. Saavuimme sillalle:

Matkalla näkyi muuten paljon hevosia laitumilla, muttei ainuttakaan lehmää.

Paraisten keskusta oli mielestäni hyvin hoidettu ja todella nätti.  Keskustaan-tuloympyrä:

SIllat oli koristeltu kukkalaatikoilla. Ajoimme rantaan, jaloitellaksemme hiukan. Hatti ja Vatti kävelivät mukana. Pitivät kädestä kiinni. Oli heidän vuoro nauttia huomiosta ilman muista sisaruksia.

Hattia ei tämä äitin kameratouhu innostanut ollenkaan:

Päätimme yrittää Nauvoon. Lautalle oli kuitenkin aivan älytön jono:

Niinpä jäimme vain kahville rantaan ja ihailemaan rannasta merta. Hatti ja Vatti nauttivat jäätelöni ja minulle jäi se kahvi:

Paluumatkalla kävimme Tammiluodon Viinitilalla Paraisilla. Sinne tosin oli tosi vaikea löytää. Opasteet oli suoraan sanottuna laitettu aivan päin p****ttä!

Ostimme sieltä kotiin tuomisia ja systerille & miehelleen kuohuviiniputelin. (Toivottavasti on hyvää.)

Nappu oli sillä aikaa käynyt tätikäisen ja Iivon kanssa Kupittaan maauimalassa. Leikkipuistoilemassa mm. Oli kuulemma ollut kivaa.

Mökö pääsi moottoripyöräajelulle:

Taisivat käydä Naantalissa asti.

Iltapäivällä Mökö ja serkkunsa (16v. ) lähtivät mukaamme kaupungille. Tosin he jäivät omille teilleen ja me menimme omillemme.

Meidän, systerin ja minun tie vei  tänne. Tutustuimme ensin nykytaiteeseen. Täytyy sanoa, ettei ollut minulle siinä mitään. Huh huh!!

Viisi vuotta sitten kävin Turun linnassa, olen toki käynyt siellä useita kertoja, mutta se kerta oli erilainen. Kaikilla tavoin. Halusin päästä keskiaikaan käsiksi. Museosta käsin se onnistui mainiosti. Käynti oli mielenkiintoinen...

Istuimme kierrosten päätteeksi museokahveilla. Kahvi oli kyllä hyvää.

Autolle käveltiin Turun vanhimman kadun kautta. Poikkesimme muutamassa pikku putiikissa. Ostin vain tämän. Turkulaista filosofiaa parhaimmillaan:

Laminoin sen ja nyt se somistaa kojelautaa voikkarissa.

Sitten shoppaloimme vielä Sinooperissa ja Kodin Anttilassa. Äkkiä kotiin ja pizzan paistoon. Ilta venyi aivan uusiin ulottuvuuksiin, kunnes oli pakko siirtää nokka kohti majapaikkaa. Nappu jäi taas tätikäisen viekkuun yötsyyn.

Tällä kertaa hotelliin Raisioon.