Ämpärille hilautin kinttuun kerranpäivässä-merkin, kun sain tappiini kolmen kilon lypsämisestä iltamaitona. Sitä paitsi on alkanut muistella vanhoja tapojaan. Potkii konetta alas. Ämpäri olisi virallisesti umpeenmenossa vasta marraskuussa, mutta annettaneen lehmälle anteeksi maidon väheneminen, se lypsänyt yhdellä vasikalla pitkälti toista vuotta!! Kelpo kattura ja soluttamatta vielä.

Finksiä olen uhkaillut lypsäväni koipi putkessa kiinni. Tähän asti se jaksoi seistä heilumatta. Ei minua häiritse potkiminen esivalmistelujen aikana, vaan se ainainen koneen pudottaminen  x 100. Uhkasin että laitan sen kiinni ja lypsän niin kauan, että suolet alkaa näkyä mittasäiliön reunalta.... kele!!!

Emiä olen vaihtelevasti lypsinyt välissä, koipi heiluu vielä ilkeästi. Emäntä  on ehdottomasti v****maisin lypsettävä. Aloha tulee kakkosena. Mutta molemmat saavat anteeksi veemäisen lypsyluonteensa, koska tuottavat mukavasti. Ja minä jaksan niitä kattella, kun puolentoista viikon päästä häämöttää pieni lomanpoikanen. Minä olen sanonut, että Aloha on karjassa niin kauan, kun minä pärjään sen kanssa. Toiset kestäkööt!

Ammusta lääketesti ensiviikolla. Peukuttakaa, että saisi tankkiin.

Venluska ei tykkää yhtään, kun en ole joutanut sitä juurikaan lääppimään. En kertakaikkiaan ehdi kuin hiukkasen sipaisemaan.